Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Sosyal Hizmet








 Covid-19 Pandemi Döneminde Belediyelerde Sosyal Hizmet Uygulama Deneyimleri


İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet (Türkçe) Bölümü 4. sınıf öğrencisi Dicle Şen belediyede yaptığı mesleki uygulama deneyimini paylaştı.


Mesleki uygulamasını İstanbul’da bir Belediye’ye bağlı olan Sosyal Hizmet Destek Müdürlüğü’nde yapan Dicle Şen, pandemi döneminde uygulamaya çıkmanın mesleki açıdan bazı avantaj ve dezavantajlarının olduğunu belirtti. Dicle Şen’e göre:
 
“Pandemi döneminde mesleki uygulama yapmak mesleki olarak müracaatçıların pandemiden nasıl etkilendiklerini gözlemleme fırsatı verdi. Müracaatların ve başvuruların yoğun olduğu pandemi döneminde uygulamaya çıkmak aslında birçok sorun alanlarını birebir gözlemleme ve deneyimleyebilme imkânı tanıdı. Ancak ne yazık ki dezavantajları da vardı. Pandemi sürecinde sosyal mesafe kurallarına uyarak ev incelemelerine çıkmamız bizi bazen kısıtlıyordu. Ayrıca bu salgın sürecinden dolayı ayni ve nakdi yardım başvuruları da artığı için başvurularımızın çoğunu erzak yardımı, aşevi yardımı, süt yardımı, eşya yardımı, engelli bez ve medikal yardımları oluşturuyordu. Bu tür yardımların yoğunluğu ve pandemi döneminin sosyal mesafe kuralları gereği de sosyal incelemeleri telefonlar aracılığıyla görüşmelerden elde ediyorduk."
 
Sosyal Hizmet Türkçe Bölümü öğrencisi Dicle Şen zorlu pandemi döneminde mesleki uygulamaya çıkma kararını ise şu şekilde ifade etmiştir:
 
“Uygulamaya mesleki olarak deneyim kazanmak ve neler yaşayacağımı ve neler yapabileceğimi öğrenmek için çıkmak istedim. Benim için önemli olan meslek elemanları ile çıktığımız ev incelemelerinde detaylı bilgileri almaktı. Pandemiden dolayı bu süreçte ev ziyaretlerinde evlerin içerisine giremiyorduk ama sosyal mesafe kurallarına uyarak gerekli bilgileri de alıyorduk.”
 
Mesleki uygulama sırasında dikkatini çeken bazı hususların olduğunu belirten Şen, sözlerine şu şekilde devam etmiştir:
 
“Uygulamada dikkatimi çeken belediyede sosyal hizmet uzmanı sayısının 5 olmasıydı. Her kurumda birden fazla sosyal hizmet uzmanlarının bulunması müracaatçılara uygun hizmetlerin sağlanması için daha iyi bir fırsat yaratmasının yanında meslek adına işsizliğin de önüne geçebilir. Kurumdaki her sosyal hizmet uzmanının alanlarının hizmet alanlarının farklılığı da uzmanlara ihtiyacın bir başka göstergesiydi.”
 
Uygulamada pandemiden dolayı öğrencilerin uzaktan eğitime geçtikleri için her ailenin maddi gücü yeterli olmadığı için öğrencilerin bu zor süreçleri atlatmalarında eğitim için tablet dağıtımlarının olmasının ilgisini çektiğini belirten Dicle Şen uygulamaya çıkacak öğrenciler için bazı tavsiyerlerde bulunarak konuşmasını sonlandırmıştır:
 
“Uygulamaya çıkacak öğrencilerin rapor nasıl yazılır, nelere dikkat edilir, incelemeye çıkarken müracaatçıya nasıl davranılmalıdır, nasıl sorular sorulur gibi sorulara dikkat etmelerini öneririm.”