Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Hemşirelik (İngilizce)








 “TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA HEMŞİRELİK” temalı I. uluslararası hemşirelik sempozyumu gerçekleştirildi


Hemşirelik Bölümü Türkçe ve İngilizce Programları ile Hemşirelik Kulübünün düzenlediği “Türkiye’de ve Dünyada Hemşirelik” temalı I. Uluslararası Hemşirelik Sempozyumu Kanada, Almanya ve Azerbaycan’dan katılan konuşmacılar ile G Blok Prof. Dr. Aziz Sancar Konferans salonunda 22 Mayıs 2024 tarihinde gerçekleştirildi.


Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan sempozyumda açılış konuşmasını İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bahri Şahin gerçekleştirdi. Prof. Dr. Bahri Şahin konuşmasında Hemşirelik mesleğinin sağlık sektöründeki önemini vurguladı. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Neşe Kıskaç konuşmasında;

“ICN 1972 yılında hemşireliği; bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeye yardım eden ve hastalık halinde iyileştirme ve rehabilite etmeyi sağlayan bir meslek grubu olarak tanımlamıştır. ICN 2021’deki tanımı; eşitlik, kapsayıcılık ve çeşitliliğin değer kazanmasında gelenek ve uygulamalarına derinden bağlı olan hemşireler; sağlığı geliştirmek, hastalıkları önlemek, sağlığı iyileştirmek ve acıyı hafifletip onurlu bir ölümü desteklemek üzere dört temel hemşirelik sorumluluğunu benimsemişlerdir.  Hemşireliğe olan ihtiyaç evrenseldir. Hemşirelik bakımı; yaş, renk, kültür, etnik köken, engellilik veya hastalık, cinsiyet, cinsel yönelim, uyruk, siyaset, dil, ırk, dini veya manevi inançlar, yasal, ekonomik veya sosyal statü gibi hususlara saygıyı gerektirir ve sınırlandırılamaz.

Atatürk’ün Sağlık Anlayışının Türk Hemşireliğindeki Yansımalarına baktığımızda; Serap Torun, Osman Bilgin’in 2024’de yayınlanan bir derleme makalesine rastladım. Makaleyi okurken de Atatürk’ün sağlık anlayışı ile ICN’in sağlık anlayışı ile aynı olduğunu gördüm.
Atatürk’e göre “Devlet” vatandaşın sağlığını korumalı, geliştirmeli, halkı o dönemde var olan bulaşıcı hastalıklardan (sıtma, tifo, tifüs, kuduz, verem, trahom, frengi vs.) korumalı ve bu hastalıklarla mücadele etmelidir.

Atatürk’e göre insan sağlığı ile cumhuriyetin ekonomik ve toplumsal hedefleri arasında doğrudan ilişki bulunmaktadır. Sağlıklı birey ülke için en önemli kaynaktır. Çünkü sağlıklı bireylerin olduğu bir ülkede savunma kolaylaşacak, ekonomi güçlenecek, üretim artacak ve en önemlisi ülke nüfusu artacaktır. Sağlıklı bireylerin olduğu bir ulus Atatürk için en önemli hedeftir.

Atatürk’e göre “Kadın yoksul ise insanlık yoksuldur”. Bu yoksulluğu yalnızca maddi olarak değil manevi olarak da değerlendirmek gerekmektedir. Çünkü Atatürk Ulusal Kurtuluş Mücadelesinde erkeklerin yanında etkin rol oynayan ve Cumhuriyet’in kurulmasında "Türk kadını" olarak yer alan kadınlığı doğası gereği yüksek bir mevki olarak tanımlamıştır. Ona göre İnsanlığın bugün sahip olduğu zenginliği oluşturanlar, doğuran, yetiştiren ve bu mirası kucağında onlara aktaran kadınlardır. Atatürk, kadının, toplumun her alanında erkekle birlikte hareket etmesi, çalışması ve ilerlemesi gerektiği düşüncesini yaşama geçirmiştir. Atatürk’e göre cumhuriyetin ilanından sonra, kız-erkek ayrımı yapılmaksızın yeni yetişecek Türk gençlerinin eğitimini ele almak, devletin öncelikli görevlerinden biri olmuştur. Bu bağlamda hemşirelik alanında okullaşma faaliyetlerine hız verilmiştir.” ifadelerine yer verdi.
 
 
Kanada’dan online bağlanan Acil Hemşiresi Kristie HORRELT “Kanada’da Hemşirelik” başlıklı sunumunu gerçekleştirdi. Acil Hemşiresi Kristie HORRELT konuşmasında;
“Kanada, 38 milyondan fazla nüfusa sahip, nüfusunun büyük kısmı şehirlerde yaşayan gelişmiş bir ülkedir. Beklenen yaşam süresi 84 yıldır ve sağlık harcamaları GSYH'nin %12,9'unu oluşturmaktadır.
Kanada Sağlık Yasası, tüm Kanadalılara tıbbi ve cerrahi-diş tedavi hizmetlerine makul erişim hakkı verir. Sağlık sigortası planları, eyaletler tarafından yönetilmektedir ancak kar amacı gütmez. Sigorta kapsamı tüm sigortalı hastane hizmetlerini kapsar ve taşınabilirdir.
Hemşireler, düzenlemeye tabi bir meslek grubudur ve uygulama kapsamları ulusal ve il bazında belirlenir. Görevleri arasında hasta bakımı, ilaç verme, hasta eğitimi, danışmanlık ve savunuculuk yer alır. Hemşireler, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olmalı ve hastalara güvenli bir şekilde bakım sunabilmelidir.

Kanada'da hemşire olmak için, Kanada'da tanınan bir hemşirelik programından lisans veya yüksek lisans derecesi almanız gerekir. Ayrıca, Ulusal Hemşirelik Değerlendirme Servisi (NNAS) aracılığıyla yabancı eğitim değerlendirmesi yaptırmanız ve ilgili il veya bölgenin hemşirelik lisans kurulunda kayıt olmanız gerekir. İngilizce veya Fransızca dil becerilerinizin de yeterli olması gerekir.
Hemşirelik, Kanada'da iş bulması kolay ve talep gören bir meslektir. Hemşireler, iyi maaş ve faydalar alırlar. Kanada, yüksek yaşam kalitesi sunan güzel bir ülkedir. Hemşireler, hastaların hayatlarında önemli bir fark yaratma fırsatına sahiptirler.

Kanada'da hemşirelik yapmanın zorlukları ise yaşlanan nüfus ve artan kronik hastalık yükü, hemşireler üzerinde baskı yaratmaktadır. Kırsal alanlarda hemşire açığı vardır. İş yükü ağır olabilir ve stresli olabilir.
Kanada'da hemşire olmak, ödüllendirici ve zorlayıcı bir meslektir. Hemşirelik yapmakla ilgileniyorsanız, Kanada sizin için iyi bir seçenek olabilir.” diyerek Kanada’da sağlık sistemi, hemşireliğin fırsatları, zorlukları, hemşirelerin görev ve sorumluluklarından, hemşirelik mesleğinin sağlayacağı imkanlar hakkında bilgi vermiştir.

Sempozyumun devamında “Dijital Dünyada Hemşirelik” konulu sunumu yapan İçerik Üreticisi Hemşire Elanur Vardar konuşmasında;
“Dijitalleşme, hayatımızın her alanını olduğu gibi sağlık hizmetlerini de köklü bir şekilde değiştiriyor. Hemşirelik mesleği de bu değişimden payını alarak, daha etkin, verimli ve hasta odaklı hizmet sunma noktasında büyük ilerlemeler kaydetmeye devam ediyor. Bu doğrultuda sosyal medya da etkin kullanılmaktadır. Yenidoğan, bebek bakımı ve emzirme eğitimi videoları üretiyorum, çeşitli markalarla iş birliği yaparak önerilerde bulunuyorum. Özellikle emzirme danışmanlığına dair yüklediğim videolar anneler tarafından oldukça ilgi gördü. İnsanların bebek bakımına yönelik ihtiyaçlarına uygun olarak video içeriklerini geliştiriyorum. İnsanlara bu konuda faydalı olmak, onlara yardım etmek benim için oldukça önemli ve tatmin edici oluyor. Sizlerde gelişen dünyada teknolojiyi kullanarak insanlara yardımcı olabilirsiniz” diyerek dijital içerik üreticiliği hakkında bilgi vermiştir.

İGÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü İngilizce Programı 3. Sınıf öğrencisi Shayan Vassighi ise “Hemşirelikte İnovasyon” konulu konuşmasında;
Hemşirelikte inovasyon, hasta bakım kalitesini artırmak, hemşirelerin iş yükünü azaltmak ve sağlık hizmetlerini daha verimli hale getirmek için kritik bir rol oynar. İnovatif yaklaşımlar, hemşirelerin günlük işlerini kolaylaştırırken, hastaların daha iyi sonuçlar almasını sağlar. Teknolojinin sağlık hizmetlerine entegrasyonu, hemşirelikte devrim niteliğinde değişiklikler yaratmıştır. Hemşirelik eğitiminde inovasyon, hemşire adaylarının daha iyi yetişmesini ve mesleki becerilerini geliştirmesini sağlar. Simülasyon teknolojileri, sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) gibi yenilikçi eğitim araçları, hemşirelerin pratik yaparak öğrenmelerine ve gerçek dünya senaryolarında deneyim kazanmalarına olanak tanır. Sonuç olarak, hemşirelikte inovasyon, sağlık hizmetlerinin kalitesini ve etkinliğini artırmak için vazgeçilmezdir. Hemşirelerin, teknolojik yenilikleri benimseyerek ve bakım modellerini geliştirerek, geleceğin sağlık hizmetlerine yön vermede öncü olmaları gerekmektedir. Hep birlikte, yenilikçi yaklaşımlar ve sürekli gelişim ile hemşirelik mesleğini daha ileriye taşıyabiliriz.” İfadelerini kullandı.

Azerbaycan’dan katılım sağlayan Dr. Hem. Gülşah Jafarov, Azerbaycan’daki sağlık sistemini anlatarak hemşirelik mesleğinin gelişimine dair bilgiler verdi. Dr. Hem. Gülşah Jafarov konuşmasında;
“Azerbaycan'da hemşirelik mesleği gelişime açıktır. Sağlık sektöründeki teknolojik gelişmeler, hemşirelik uygulamalarını da etkilemekte ve mesleğin sürekli bir evrim geçirmesine neden olmaktadır. Hemşirelerin, bu teknolojik yeniliklere adapte olabilmeleri için sürekli eğitim almaları büyük önem taşımaktadır.
Azerbaycan'da hemşirelik mesleği, geçmişten günümüze gelişim gösterme çabasında ve sağlık hizmetlerinin vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Gelecekte, hemşirelik mesleğinin daha da güçleneceğine ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına katkıda bulunacağına inanıyorum.
Tüm hemşirelerimize, bu kutsal mesleği icra ederken gösterdikleri özveri ve gayretlerinden dolayı teşekkür ederim. Gelecekte de aynı azim ve kararlılıkla çalışmalarımızı sürdüreceğimize olan inancım tamdır. Teşekkür ederim.” ifadelerine yer verdi.

Almanya’dan online katılım sağlayan Hemşire Melis Gedik konuşmasında;
“Almanya'da hemşirelik, köklü bir geçmişe ve güçlü bir eğitim sistemine sahiptir. Hemşirelik eğitimi, yüksek standartlarda verilmekte ve hemşireler, lisans düzeyinde akademik eğitim alarak mesleklerine hazırlanmaktadırlar. Almanya'da hemşirelik eğitimi, hem teorik bilgiyi hem de pratik becerileri içeren kapsamlı bir program sunar. Bu programlar, hemşirelerin hastaların ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap verebilmelerini ve sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmalarını sağlar.
Almanya'da hemşirelik eğitimi, genellikle üç yıllık bir meslek eğitimi programı olarak yapılandırılmıştır. Eğitim süresince, hemşire adayları hem teorik dersler alır hem de hastanelerde pratik yaparak deneyim kazanırlar. Ayrıca, Almanya'da hemşirelik eğitimi, ücretli sürekli mesleki gelişim kursları ve uzmanlık programları ile desteklenmektedir.” ifadelerini kullandı. Hemşire Melis Gedik Almanya’daki hemşirelerin çalışma koşulları, mesai saatleri, hemşire istihdamı, göçmen hemşirelerin sahip olmasını gereken özellikler hakkında bilgi verdi.
 
İGÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Türkçe Programı 2. sınıf öğrencisi Habibe Değirmenci ise “Hemşirelikte İletişim” konulu sunumunda;
“Etkili iletişim, hemşirelik mesleğinin temel taşlarından biridir ve hasta bakımının kalitesini doğrudan etkiler. Hemşirelerin güçlü iletişim becerilerine sahip olmaları, hem hastalarla hem de sağlık ekibiyle daha verimli ve güvenilir ilişkiler kurmalarını sağlar. Bu sayede, hasta memnuniyeti ve bakım kalitesi artar, sağlık hizmetleri daha etkin bir şekilde sunulur.” ifadelerini kullandı. Habibe Değirmenci, hastaların duygularını anlama ve paylaşma, hastaların sağlık durumları ve tedavi süreçleri hakkında bilgilendirilmesi, güven verici ve anlayışlı bir yaklaşım sergileme, hastaların söylediklerine dikkatle odaklanma, geri bildirim verme gibi konularda bilgi verdi.
Etkinlik sonunda Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekan Yardımcısı Dr. Öğretim Üyesi Neşe Kıskaç, Hemşire Elanur Vardar’a,  Dr. Öğretim Üyesi Bahar Nur Akdoğan, Dr. Hem Gülşah Jafarov’a, Dr. Öğretim Üyesi Mahruk Rashidi, 3. sınıf Hemşirelik Bölümü İngilizce Programı 3. sınıf öğrencisi Shayan Vassighi’e, Öğr. Gör. Ayşe Mücella SOYDAN, 2. Sınıf Hemşirelik Bölümü Türkçe Programı öğrencisi Habibe Değirmenci’ye plaketini takdim etti.
 
SEMPOZYUM

SEMPOZYUM

SEMPOZYUM

SEMPOZYUM

SEMPOZYUM

SEMPOZYUM

SEMPOZYUM

SEMPOZYUM

SEMPOZYUM

SEMPOZYUM

SEMPOZYUM