Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Hemşirelik (İngilizce)








 Hemşirelik Bölümü Arş. Gör. Dilara CENGİZLİ Rehberliğinde Hemşirelikte Multidisipliner ve Aile Merkezli Yaklaşım Uluslararası Kongrede Öne Çıktı


İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencileri, Arş. Gör. Dilara CENGİZLİ danışmanlığında yürüttükleri iki ayrı çalışma ile 5. Uluslararası Asklepios Tıp, Hemşirelik, Ebelik ve Sağlık Bilimleri Kongresinde dikkat çekici bilimsel katkılar sundular. 18-20 Mayıs 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilen kongrede yapılan sunumlar, hemşirelik bakımında bütüncül ve hasta/aile merkezli yaklaşımların önemini vurguladı.


Hemşirelik Bölümü İngilizce Programı son sınıf öğrencisi Lamin DARBOE, "Duchenne Musküler Distrofisi (DMD) ve Hemşirelik Yönetimi" başlıklı sunumunda, DMD hastalarının bakımında hemşirenin rolünü ele aldı. Bu nadir genetik hastalığın yaşam kalitesi üzerindeki etkilerine değinen çalışmada, multidisipliner ekip çalışması ve hasta merkezli bakım anlayışı temel odak noktası olarak öne çıktı. Sunumda, hemşirelerin fiziksel destek kadar, duygusal destek sağlama noktasındaki kritik rollerine dikkat çekildi.

Bir diğer çalışma ise yine İngilizce Program öğrencisi Moses Osein SANNI tarafından sunuldu. “Konjenital Kalp Hastalığı Olan Yenidoğanlarda Hemşirelik Bakımı: Aile Merkezli Yaklaşım” başlıklı araştırmada, ailelerin bebeklerinin bakım sürecine katılımının hemşirelik bakımına olan etkisi detaylandırıldı. Sunumda, ailelerin süreç boyunca bilgilendirilmesi, duygusal olarak desteklenmesi ve karar süreçlerine dahil edilmesinin, bebeklerin iyileşme sürecine doğrudan katkı sunduğu vurgulandı.

Hemşirelik öğrencilerinin sadece klinik bilgi değil, aynı zamanda iletişim, empati ve kültürel duyarlılık gibi hemşirelik mesleğinin özünü oluşturan değerleri içselleştirmiş durumdadır. Kongrede sunulan bu iki çalışma da insan merkezli yaklaşımların hemşirelik bakımındaki yerini güçlü şekilde ortaya koymuştur.

Öğrencilerin uluslararası bir platformda sunum yapmaları, hem akademik gelişimleri açısından hem de üniversitenin bilimsel görünürlüğü açısından önemli bir başarı olarak değerlendirildi.

asklepios1