Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Ergoterapi








 TÜBİTAK 4008-OSB'li Kâşifler Projesi Tamamlandı


23-27 Eylül tarihleri arasında İstanbul Üniversitesi, Gelişim Üniversitesi, Çatalca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Esenyurt Kaymakamlığı başta olmak üzere birçok kurumun temsilcileri, özel eğitim öğretmenleri, projeye katılan öğrenciler ve veliler bir araya geldi. TÜBİTAK 4008-OSB'li Kâşifler projesinin açılış etkinliklerinde, projenin hazırlık aşamaları, sunumların ve materyallerin etkililiği değerlendirilerek, katılımcılardan alınan geri bildirimler projenin ilerleyişine yön vermek için kullanıldı.


23 Eylül Pazartesi günü İstanbul Üniversitesi, Gelişim Üniversitesi, Çatalca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Esenyurt Kaymakamlığı başta olmak üzere birçok kurumun temsilcileri, özel eğitim öğretmenleri, projeye katılan öğrenciler ve veliler, eğitim projesinin açılış toplantısında bir araya geldi.

Toplantıda, projenin başlangıç aşamasındaki hazırlıklar ve katılımcılara sunulan bilgilerin etkililiği değerlendirildi. Sunumların ve materyallerin anlaşılabilirliği, hedeflerin netliği ve katılımcıların projeye olan ilgisi gözden geçirildi. Toplantıya katılan paydaşların geri bildirimleri, projenin sonraki aşamalarına yön vermede önemli ipuçları sundu.

İletişim ve iş birliği düzeyinin projeye katkısı analiz edilerek, iyileştirilmesi gereken alanlar tespit edildi. Toplantı, projenin ilerleyişine ve başarıya ulaşmasına sağlam bir temel oluşturdu.

4008

 

BİLSEM’de Öğrenciler Yetenek Geliştirme Programlarını Deneyimledi

Öğrenciler, BİLSEM’in atölye ve laboratuvarlarını gezerek yetenek geliştirme programlarını yakından tanıma fırsatı buldu. Kurum idarecileri ve öğretmenlerin rehberliğinde gerçekleştirilen gezilerde, bireysel yetenek fark ettirme (BYF), özel yetenek geliştirme (ÖYG) ve proje üretimi programları hakkında detaylı bilgiler paylaşıldı.

Robotik kodlama, zekâ oyunları, havacılık, liderlik, arkeoloji, drama ve müzik gibi çeşitli atölyeler tanıtıldı ve öğrenciler, bu atölyelerde aktif deneyimler yaşama şansı elde etti.
 

Esenyurt Özel Eğitim Uygulama Merkezi Tanıtım Etkinliği Başarıyla Gerçekleşti

Özel eğitim gereksinimi olan öğrenciler için düzenlenen "Esenyurt Özel Eğitim Uygulama Merkezini Tanıyorum" etkinliği, öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun içerikler sunarak büyük ilgi topladı. Etkinlikte, öğrencilerin merkez hakkında bilgi edinmeleri, verilen hizmetleri anlamaları ve katılım seviyeleri dikkatle gözlemlendi.


Çatalca Arif Nihat Asya Köy Yaşam Merkezi’nde Doğa Eğitimi

Çatalca Doğa Fen Okulu’nda gerçekleştirilen saha çalışmasında, öğrenciler doğayla daha yakından tanıştı. Değerlendirme Alanı’ndaki Yatay ve Dikey Duyu Yolu ile öğrenciler çıplak ayakla farklı dokulara basarak duyusal farkındalık kazandı ve doğayla bağlarını güçlendirdi. Ayrıca, Böcek Oteli atölyesi tanıtılarak, böceklerin ekolojik dengedeki rolü öğrencilere aktarıldı. Bu etkinlikler, öğrencilerin doğa bilincini artırarak, doğaya karşı daha duyarlı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağladı.

Geri bildirimler, etkinliğin olumlu yönlerini ve iyileştirilmesi gereken alanları belirlemede kritik bir rol oynadı. Öğrencilerin sosyal etkileşim becerileri, ilgi düzeyleri ve merkezle kurdukları bağ değerlendirildi. Etkinlik, özel eğitim hizmetlerini geliştirme ve öğrencilere daha iyi hizmet sunma konusunda önemli bir adım olarak değerlendirildi.
 

OSB Tanılı Öğrenciler için Doğa ve Sanat Atölyesi Başarıyla Tamamlandı

OSB tanılı öğrencilerin bilişsel, sosyal-duygusal ve motor gelişimlerini desteklemek amacıyla düzenlenen etkinlikte, mangala oyunu ve toprakla yapılan sanatsal çalışmalar gerçekleştirildi. Toprakta hazırlanan oyun alanında, öğrenciler kendi boyadıkları taşlarla mangala oynayarak kuralları öğrenip pekiştirdi.

Atölye boyunca, öğrenciler hem toprakla interaktif bir şekilde tanıştı hem de yaratıcı sanatsal çalışmalar yaparak motor becerilerini geliştirdi. Grup çalışmaları ve doğa gözlemleri sayesinde sosyal-duygusal gelişimleri desteklenen öğrencilerin, etkinliğe ilgiyle katıldığı ve programın hedeflerine ulaştığı gözlemlendi.
 

Zooloji Koleksiyonu'nda Çocuklar için Duyusal Deneyim Etkinliği

İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Zooloji Koleksiyonu'nda düzenlenen etkinlikte, çocuklar doğada yaprak, çam kozalağı, taş ve su gibi doğal materyalleri toplayarak duyusal bir keşfe çıktı. Bu materyalleri dokunarak, koku alarak ve görsel olarak deneyimleyen çocuklar, yaratıcılıklarını ve problem çözme becerilerini geliştirdiler.

Etkinlik, çocukların hem ince hem de kaba motor becerilerini geliştirirken, sosyal etkileşim, işbirliği ve paylaşma yeteneklerini de güçlendirdi. Doğanın rahatlatıcı etkisiyle, dikkat ve odaklanma süresi artarken, özgüven ve duygusal düzenleme becerileri de iyileşti. Etkinliğin, çocukların günlük hayata uyum sağlamalarına katkı sunduğu gözlemlendi.
 

Proje Başarısı Anketlerle Değerlendirildi

Projenin amaçlarına ulaşma düzeyi ve katılımcılar üzerindeki etkileri, uygulanan anket ve ölçeklerle ölçüldü. Anketlerin, projenin hedeflediği beceri, tutum ve bilgi değişimlerini ne kadar doğru ve güvenilir şekilde yansıttığı analiz edildi. Soruların anlaşılabilirliği, katılımcı yanıtlarının tutarlılığı ve gönüllü katılım oranları dikkate alındı.

Toplanan veriler, projenin hedeflerini ne ölçüde gerçekleştirdiğini ve katılımcılar üzerindeki etkilerini ortaya koydu. Bu değerlendirme, gelecekteki projelerde anket uygulamalarının geliştirilmesine yönelik değerli ipuçları sundu.


ist