Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Ergoterapi








 Ergoterapist’in “Ev Terapi Programı”


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi (SBF) Ergoterapi Bölümünün Düzenlendiği Ergoterapist’in “Ev Terapi Programı” Konulu Seminerimiz de Pediatrik Ergoterapist Gökçe Özdağ saha tecrübelerini öğrencilerimiz ile paylaştı.


05.03.2021 tarihinde İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi (SBF) Ergoterapi Bölümü Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Berrak Dumlupınar ve Dr. Öğr. Üyesi Abdullah Yüksel Barut’un katılımı ile bölüm öğrencileri Google Meet üzerinden bir araya geldi. Online etkinliğimize Çocuk İstanbul Aile Danışmanlık Merkezinde çalışmalarını sürdüren Pediatrik Ergoterapist Gökçe Özdağ davet edildi. Ergoterapi Bölümü Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Berrak Dumlupınar’ın açılış konuşması ve Arş. Gör. Beyza Aslı Bilsel’in misafir hocamızı tanıtması ile programımız başladı. Etkinliğimiz Ergoterapist Gökçe Özdağ’ın, Ergoterapi Bölümü öğrencilerimiz ile pediatri alanındaki paylaştığı tecrübeler ile devam etti.
 
Ergoterapist Gökçe Özdağ, mesleki bakış açımızın ana bileşenlerinden olan anlamlı ve amaçlı aktivitedeki, anlam ve amaç kavramlarının, bir Ergoterapist’in çalışma prensibini doğrudan etkilediğini ifade etti. Bireylere kazandırılması hedeflenen becerilerin yanı sıra Ergoterapist’in çocuğun yapabildiği ve keyif aldığı günlük yaşam aktivitelerini farkında olmasının ve entegre edilecek beceriyi öğrenme sürecine dahil edilmesinin önemine dikkat çekti.
 
Bugünlerde sıkça rastlanılan ve gündeme gelen “Evde çocuklarla ebeveynin etkinlik yapması duyu bütünleme midir?” sorusunun cevabı “Ailelerin evde çocuklarıyla yaptığı etkinlik duyu bütünleme değildir, çocukla geçirilen duyusal uyaran içeren kaliteli zamandır; elbette ki bu zaman yadsınamaz.” Öte yandan bir uzman için Duyu Bütünleme bakış açısına mesleğinde yer veren bir Ergoterapist’in mesleki kimliğinin bundan çok daha fazlası olduğuna dair terapist-danışan tecrübelerine yer verdi.
 
Evde terapi programı Ergoterapi seansları kapsamında Ergoterapistlerin çalışma alanlarındandır. Birey klinik ortamında başka ev ortamından bambaşka biri olabilir. Amaç bireyin klinikte edindiklerini günlük yaşam aktivitelerinde de kullanmasıdır. Örneğin; sol hemiplejili bireyin ev hayatında sol elini kullanmadığı, hayatını yine sağ eliyle idame ettirdiğini öğrenen Ergoterapist; bireyin evinde onunla kurabiye hazırlayarak sol elini kullanma pratiğini aktiviteye dahil ettiği örneğine yer verdi. Bu durum dışardan bakıldığında küçük ya da basit görünebilir lakin bireyler bu tür anlamlı ve amaçlı yaklaşımlarla hayata kazandırılır. Ergoterapistlerin hayal gücü, yetenekleri danışanlarının hayatlarına dokunarak, onları bağımsızlığa ulaştırır, kaliteli vakit geçirmesini sağlar.
 
Ergoterapistler pandemi sürecinde danışanlarına nasıl program oluşturmalı ve nelere dikkat etmeli sorusuna cevap vermek gerekirse; kişiye özel ve terapi odasında ki hedeflerden ayrı bir program olmalı, öncesinde ebeveynlerle görüşme yapılmalı ve gerekli ise ebeveyn dahil edilmeli, dahil edilmeden önce bildirilmeli şeklinde bir yol haritası çizildi. Pandemi sürecinde uygulanan online terapi; terapi odasında ki hedeflerden, programlardan farklı olmak zorundadır. Terapi odasında bulunan araç ve gereçler ev ortamında bulunmayabilir. Ergoterapist evde bulunan malzemeleri değerlendirerek aktivite haline getirdiği unsurlarla kişinin bağımsızlığını kazandırmayı amaçlar.
 
Konuşmacımız etkinliğe katılım sağlayan öğrencilerden gelen soruları yanıtladıktan sonra konuşmasını sonlandırdılar. Ergoterapi Bölümü Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Berrak Dumlupınar, misafir konuşmacımız Ergoterapist Gökçe Özdağ’a ve onur konuğumuz Dr. Öğr. Üyesi Abdullah Yüksel Barut’a teşekkürlerini sundu.

etkinlik