Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Ergoterapi








 Çocukların Hayatına Dokunan Bir Meslek: Pediatrik Rehabilitasyonda Ergoterapi


Çocukluk dönemi; oyunla öğrenilen, keşifle gelişen ve yaşamın temel becerilerinin kazanıldığı en kritik evrelerden biridir. Ancak bazı çocuklar, doğuştan gelen ya da sonradan gelişen fiziksel, zihinsel veya duyusal engeller nedeniyle bu süreci akranlarına göre daha zor deneyimleyebilir. İşte tam bu noktada, ergoterapistler devreye girer. Ergoterapi, bireylerin günlük yaşam aktivitelerine bağımsız katılımını destekleyen bir sağlık mesleğidir. Pediatrik rehabilitasyon alanında çalışan ergoterapistler, çocukların motor beceriler, dikkat, öz bakım, oyun ve sosyal etkileşim gibi gelişimsel alanlarda yaşadıkları güçlükleri değerlendiren ve bu alanları destekleyen müdahaleler planlar. Otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği, serebral palsi, öğrenme güçlükleri ve prematürite gibi birçok durumda ergoterapi büyük fark yaratabilir.


Çocukluk dönemi; oyunla öğrenilen, keşifle gelişen ve yaşamın temel becerilerinin kazanıldığı en kritik evrelerden biridir. Ancak bazı çocuklar, doğuştan gelen ya da sonradan gelişen fiziksel, zihinsel veya duyusal engeller nedeniyle bu süreci akranlarına göre daha zor deneyimleyebilir. İşte tam bu noktada, ergoterapistler devreye girer.

Ergoterapi, bireylerin günlük yaşam aktivitelerine bağımsız katılımını destekleyen bir sağlık mesleğidir. Pediatrik rehabilitasyon alanında çalışan ergoterapistler, çocukların motor beceriler, dikkat, öz bakım, oyun ve sosyal etkileşim gibi gelişimsel alanlarda yaşadıkları güçlükleri değerlendiren ve bu alanları destekleyen müdahaleler planlar. Otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği, serebral palsi, öğrenme güçlükleri ve prematürite gibi birçok durumda ergoterapi büyük fark yaratabilir.

Ergoterapistler, çocukların bireysel ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak terapi sürecini oyun temelli yaklaşımlarla şekillendirir. Bu sayede çocuklar hem eğlenir hem de hedeflenen becerileri fark etmeden geliştirir. Örneğin, ince motor becerileri zayıf olan bir çocuğun düğme ilikleme ya da kalem tutma becerisi; oyunlaştırılmış aktivitelerle eğlenceli bir terapi sürecine dönüştürülür. Bu yaklaşım, çocukların terapiye aktif katılımını ve motivasyonunu artırır.

İstanbul Gelişim Üniversitesi Ergoterapi Bölümü, öğrencilerine pediatrik alanda teorik bilgi ile uygulamayı birleştiren güçlü bir eğitim sunuyor. Klinik uygulamalar, laboratuvar çalışmaları ve sosyal sorumluluk projeleriyle öğrenciler, henüz öğrencilik yıllarında çocukların yaşamlarına dokunmaya başlıyor. Bölümde öğrenciler, sadece teknik bilgileri değil; etik, kültürel ve duygusal boyutları da öğreniyor, çocuk merkezli ve kanıta dayalı müdahaleler geliştirmeyi deneyimliyor.

Ergoterapi yalnızca bir meslek değil; gelişimi destekleyen, umut veren ve çocuklara "yapabilirim" duygusunu kazandıran bir yaşam yaklaşımıdır. İGÜ, öğrencilerini mesleki donanımın yanı sıra empati, yaratıcılık ve toplumsal sorumluluk bilinciyle yetiştirerek, geleceğin ergoterapistlerini yetiştiriyor.