Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Çocuk Gelişimi








 “Montessori Eğitim Sisteminin Dünü ve Bugünü” Konulu Etkinlik


İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi (Tr) Bölümünün 05.01.2022 tarihinde Öğr. Gör. Buse KERİGAN moderatörlüğünde gerçekleştirilen “Montessori Eğitim Sisteminin Dünü ve Bugünü” konulu etkinliğe Öğr. Gör. Selçuk Aydın BÜLBÜL katılmıştır.


Dekan Yardımcımız Dr. Öğr. Üyesi A. Yüksel Barut, Çocuk Gelişimi Bölüm Başkanı Öğr. Üyesi Nurten ELKİN, Çocuk Gelişimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nefise Semra ERKAN’ın değerli katılımlarıyla Öğr. Gör. Buse KERİGAN moderatörlüğünde gerçekleşen etkinlik, KERİGAN’ın, Öğr. Gör. Selçuk Aydın BÜLBÜL’ün özgeçmişini paylaşmasıyla başlamıştır.

Erken çocukluk dönemi programları ve uygulamaları ile ilgili yapılan araştırmalar okul öncesi eğitiminde farklı modellerin ortaya çıkmasına katkı sağladığını ve dinamik bir süreç olarakta katkı sağlamaya devam ettiğini belirterek başlayan BÜLBÜL, Montessori Eğitim Yaklaşımının doğuşundan bahsetmiştir.

Montessori Yöntemi’nin günümüzde tüm dünyada uygulanmasının nedenleri arasında çocuk merkezli olması, çocuğu kendi çevresinde bağımsızlaştıran hazırlanmış çevreye önem vermesi, çocuğa yaparak ve yaşayarak öğrenme fırsatları sunması, aile katılımına önem vermesinin, bireysel eğitim sunması ve kültürel ögelere önem vermesi olduğunu söyleyen BÜLBÜL, devamında da Montessori çocuğunun okulda bir günün nasıl geçtiğini paylaşmıştır.

Montessori’nin Emici Zihin kavramına değinen BÜLBÜL, Montessori’ye göre çocuklar çevrelerindeki kişilerden, nesnelerden bilgileri özümsemek için doğuştan gelen özel bir yeteneğe sahip olduğunu belirtmiştir. 

Montessori sınıfında bulunan materyallerin raflara basitten zora ve soldan sağa doğru bir düzen içerisinde yerleştirilmesi ve her materyalden sadece bir adet bulunması gerektiğini belirten BÜLBÜL, bu tutumun çocuğun beklemeyi, sabretmeyi, doğru karar vermeyi, paylaşmayı öğrenmesine olanak tanıdığını söyledi. Ayrınca bir materyalde kaybolan parçaların mutlaka tamamlanması, eksik materyallerin tamamlanıncaya kadar kaldırılması gerektiğinin öneminden bahsetmiştir.

BÜLBÜL “Çevre, çocuğun yaşadığı çevreye uygun olarak hazırlanır ve gerçek hayatla ilişkisi kurulur” diyerek montessori eğitiminde yaparak yaşayarak öğrenmenin önemini bir kez daha vurgulayarak sözlerine son verdi. Katılımcıların soruları ve Prof. Dr. Nefise Semra ERKAN hocamızın katkıları ile etkinlik sona ermiştir.

Çocuk Gelişimi (Tr) bölümünün düzenlediği “Montessori Eğitim Sisteminin Dünü ve Bugünü” adlı online seminer etkinliğinin sonuna gelirken Bölüm Başkanımız Dr. Öğr. Üyesi Nurten ELKİN, Bölüm Öğretim elemanımız moderatör Öğr. Gör. Buse KERİGAN, Bölüm araştırma görevlilerimiz Arş. Gör. Kevser Tuğba ÇINAR, Arş. Gör. Hatice Zelal BİNGÖL, Arş. Gör. Melike EDİŞ, öğrencilerimiz, konuşmacımız Öğr. Gör. Selçuk Aydın BÜLBÜL’e teşekkürlerini sundular. Böylelikle katılım sağlayan tüm öğretim elemanlarımız ve öğrencilerimiz tarafından verimli geçen etkinlik sona erdi.
2D