Atölye kapsamında Çocuk Gelişimi öğrencileri ile öncelikle Bütün Beyinli Çocuk kitabı okunmuştur. CİĞER atölyeye öğrencilerin beyin hakkındaki bilgileri üzerine sorular sorarak başlamıştır. Çocukların sağ ve sol beyin entegrasyonu sayesinde daha kontrollü davranışlar sergiledikleri görülmüştür. Beynin çalışma mekanizması hakkındaki bilgileri çocuklarla paylaşmanın çocukların gelişimlerini desteklediği, davranış düzenlemesi ve otokontrol üzerinde olumlu etkileri olduğu bilgileri verilmiştir. Çocuğun gelişimi için planlı öğrenme yöntemlerinin aksine doğal öğrenme ortamlarındaki fırsatları değerlendirmenin öğrenme için daha etkili olduğu paylaşılmıştır.
Öğrencilerin okuduğu ikinci kitap Korkma İyi Bir Annesin öğrencilerin de katılımıyla analiz edilmiştir. Annelerin iyi oluş halinin çocuklar üzerinde doğrudan etkili olduğu sonucuna varılmış, annelerin yeterli ve değerli hissettirilmesi için neler yapılması gerektiği üzerinde öğrencilerden yeni öneriler alınmıştır. Annelerin çocuklarıyla sağlıklı iletişim kurmalarını sağlamada Çocuk Gelişimcinin rolü hakkında konuşulmuştur.
‘Sanaldan Gerçekliğe Kitap Okuma Atölyesi’nde ekrandan uzaklaşıp, kitap okumanın gerekliliği üzerinden konuşularak atölyeye son verildi. Öğrencilerden atölye hakkında olumlu geri bildirimler alındı, bir sonraki atölye için en kısa tarihin oluşturulması talep edildi.