Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Çocuk Gelişimi








 Prof. Dr. Nefise Semra ERKAN’ın çeviri editörlüğünü yaptığı “Okul Öncesi Eğitimde ve İlkokulda Stem” kitabı yayınlandı


İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Nefise Semra ERKAN’ın çeviri editörlüğünü yaptığı “Okul Öncesi Eğitimde ve İlkokulda Stem” kitabı yayınlandı.


STEM; bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerini içeren, yaparak yaşayarak öğrenmeye dayanan, disiplinler arası bir eğitim yaklaşımı olarak vurgulanmıştır. Okul öncesi eğitimden üniversiteye kadar formal ve informal öğrenme ortamlarında bilim, teknoloji, mühendislik ve matematiğin bütünleşik olarak öğretiminin konu alır. STEM; çocuklara proje temelli, iş birliği içinde çalışma ve yaparak öğrenme deneyimi sunarak somut deneyimlerin hayata geçirilmesini sağlamakta ve 21. yüzyıl becerilerinin geliştirilmesine odaklanmaktadır. Bu nedenle STEM yaklaşımı, günümüzün bilgi ve iletişim çağında çok önemli bir yere sahiptir.

Bu kitap, bilimsel sorgulamayı temele alan STEM eğitiminin temellerinin, okul öncesi ve ilkokul yıllarında oluşturulmasının önemine vurgu yaparak çocukların gelişimsel özelliklerine uygun olarak hazırlanacak etkinlikler yoluyla, yaşadıkları dünya hakkında yeni şeyler öğrenmelerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Kitap 11 bölümden oluşmaktadır. Bölüm 1’de çocuklar tarafından evde yapılabilecek, sınıfta tartışılabilecek çeşitli STEM etkinlikleri tanıtılmakta ve çocukların STEM bağlantılı öğrenme sürecine aileleri dâhil etmenin önemine vurgu yapılmaktadır. Bölüm 2’de okul öncesi dönemdeki uygulamaların daha sonraki STEM öğrenmelerine nasıl temel oluşturabileceği gösterilmektedir. Bölüm 3’te zor bilimsel kavramları basitleştiren ve uygulama yoluyla geliştirilebilecek bir dizi bilimsel sorgulama becerisinin ana hatlarını çizen pratik etkinliklere yer verilmiştir. Bölüm 4; matematiğin STEM öğretiminde odak noktası olduğunu, Bölüm 5 ise pratik uygulamalar için başlangıç noktası olarak tasarım ve teknolojinin kullanımını bizlere göstermektedir. Bölüm 6; STEM öğrenimini geliştirmek için CLIL yaklaşımını (Dil ve İçeriği Bütünleştiren Öğrenim), Bölüm 7 ise STEM’i keşfetmek için dramanın nasıl kullanılabileceğini göstermektedir. Bölüm 8’de kız çocuklarının STEM alanına katılımı konu edilmiştir. Bölüm 9’da programlamanın STEM öğrenimini nasıl geliştirebileceği ele alınmıştır. Bölüm 10’da sanatı kullanarak STEM eğitimini gerçekleştirmeye odaklanılmıştır. Bu bölümün çevirisi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü öğretim elemanlarından Öğr. Gör. Buse KERİGAN tarafından yapılmıştır. Bölüm 11’de ise ortaöğretimde STEM’e geçişi desteklemek için tasarlanmış etkinliklere yer verilmiştir. Eser, titiz bir çeviri sürecinin sonucunda okuyucuyla buluşturulmuştur. Kitaptaki her bir bölüm farklı kişiler tarafından çevrildiği için ortak bir dilin kullanılmasını sağlamak amacıyla çeviri sürecinin başında kitapta geçen terimlerin Türkçe karşılıklarının belirlenmesi önem kazanmış, terimlerin Türkçe karşılıkları konusunda uzlaşmaya varılmıştır.