Prof. Dr. N. Semra Erkan ''Dünyanın birçok ülkesinde gelişme ve önleme programları ya da erken müdahale programları olarak anılan yaşam becerileri eğitim programları, çocuklar için risk faktörlerinin azaltılması ve koruyucu faktörlerin geliştirilmesi amacıyla uygulanmaktadır. Yaşam becerilerini temel alan eğitim programları ile toplumda görülmesi hedeflenen yüksek benlik algısına sahip, kendisine ve çevresine değer veren, saygılı ve hoşgörülü bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Bu hedefler doğrultusunda çocukların günlük yaşamda karşılaşacakları zorlukların üstesinden gelmelerine ve sağlıklı birey olarak yaşamlarını sürdürmelerine yardımcı olmak amacıyla çeşitli yaşam becerileri eğitim programları geliştirilmektedir. Türkiye ise erken çocukluk dönemindeki çocukların yaşam becerilerini desteklemeye yönelik yeterli çalışmaların bulunmadığı görülmektedir. Alan yazındaki bu ihtiyaç doğrultusunda araştırmacılar tarafından okul öncesi dönemdeki çocuklara yönelik 12 haftalık “Erken Çocukluk Yaşam Becerileri Programı” geliştirilmiştir. Programın çocukların yaşam becerileri, sosyal duygusal uyum ve benlik algıları üzerindeki etkisi ön test son test kontrol gruplu desen ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda deney grubu çocuklara uygulanan Yaşam Becerileri Programının beş yaş çocuklarının yaşam becerileri, benlik algı ve sosyal duygusal uyum düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık yarattığı tespit edilmiştir. '' dedi.
Erkan, ''Bu çalışma erken çocukluk dönemindeki çocukların yaşam becerilerin desteklemenin önemine dikkat çekmek ve bu konuda toplumumuzda farkındalık yaratmak açısından önemli görülmektedir." dedi.