Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Çocuk Gelişimi








 Oyun ve Oyun Materyalleri Dersinde Müzelere Sanal Tur


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi (SBF) Çocuk Gelişimi (TR) Bölümü “Oyun ve Oyun Materyalleri” isimli ders içeriğinde, dersin öğretim elemanı Öğr. Gör. Buse Kerigan öğrencilerle birlikte dijital platform üzerinden oyuncak müzelerine sanal tur yapılmıştır.


“Oyun ve Oyun Materyalleri” dersinin içeriği dahilinde oyuncak tarihi ve oyuncakların geçmişi hakkında bilgiler aktarılmıştır. Aktarılan bilgiler kapsamında dünyada yer alan oyuncak müzeleri tanıtılmıştır. Sonrasında İstanbul’da yer alan Türkiye Oyuncak Müzeleri tarihinde 2.sırada yer alan “İstanbul Oyuncak Müzesi” hakkında bilgi verilmiştir.

İstanbul Oyuncak Müzesi 23 Nisan 2005 yılında şair/yazar Sunay Akın tarafından kurulmuştur. 1700’lü yıllardan günümüze oyuncak tarihinin en gözde örneklerinin sergilendiği müze tarihi bir köşkte konumlanmıştır. Sunay Akın’ın 20 yılda 40’ı aşkın ülkedeki antikacılardan ve açık arttırmalardan satın aldığı oyuncaklarla kurulan İstanbul Oyuncak Müzesi dünya tarihini daha eğlenceli, daha akılda kalıcı bir öğrenme yöntemi ile ziyaretçilere sunmaktadır. İstanbul Oyuncak Müzesi ile birlikte Avrupa ülkelerinde büyük öneme sahip olan oyuncak müzeleri konusunda ülkemizdeki boşluk tamamlanmış ve İstanbul Oyuncak Müzesi dünyadaki örnekleri arasında önemli bir yere sahip olmuştur. 2012 yılının Kasım ayında İstanbul Oyuncak Müzesi tarafından gerçekleştirilen ve dünyada bir ilk olan TOYCO-2012 İstanbul (Avrupa Oyuncak ve Çocuk Müzeleri Birliği) buluşması ilk kez Türkiye’de gerçekleştirilmiştir. Bu sayede İstanbul Oyuncak Müzesi dünyada çocuk ve oyuncak müzeleri birliği kurulması konusunda öncü olmuş, İstanbul’a ‘oyuncak müzelerinin başkenti’ ünvanını kazandırmıştır.
Müzenin web sitesinde tanımlanan 360 sanal turdan yararlanılarak online platformda sanal gezi yapılmıştır.
 
Öğr. Gör. Buse Kerigan uygulamış olduğu dersten sonra “sanal gezi öğrencilerin hem dikkatini çekti hem de online ortamda ders içerisine öğrencileri de dahil ederek interaktif bir öğrenme ortamı sağladı” dedi.