Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Çocuk Gelişimi








 İstanbul Gelişim Üniversitesi’nde SCAMPER Beyin Fırtınası Atölyesi gerçekleşti


İstanbul Gelişim Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölüm Başkanlığı ve Öğrenci Dekanlığı iş birliğiyle Sağlıklı Gelişim Platformu kapsamında “SCAMPER Beyin Fırtınası Atölyesi” konulu etkinlik gerçekleştirilmiştir.


14.05.2024 tarihinde saat 14.00 ile 16.00 arasında gerçekleştirilen etkinlik İstanbul Gelişim Üniversitesi Bağımlılıkla Mücadele Koordinatörü ve Çocuk Gelişimi Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nurten ELKİN’in konuşmasıyla başlamıştır. Elkin yaratıcılık, yaratıcı düşünce ve sağlık konularına değinip sözü etkinliğin uygulayıcısı Arş. Gör. Hatice Zelal BİNGÖL’e bırakmıştır. Öğrencilerin yoğun katılımıyla gerçekleşen atölyede, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılmıştır.

Etkinlik, Arş. Gör. Hatice Zelal BİNGÖL’ün SCAMPER tekniği hakkında genel teorik bilgiler sunmasıyla başlamıştır. SCAMPER (Substitute, Combine, Adapt, Modify, Put to another use, Eliminate, and Reverse) yaratıcı düşünme yönteminin temel ilkeleri öğrencilere aktarıldıktan sonra, uygulamalı bölüme geçilmiştir.

cBingöl, öğrencilere kağıt ve kalem dağıtarak "Çocuk" denildiğinde akıllarına ilk geleni çizmelerini ya da yazmalarını istemiştir. Ardından, her öğrenci çizim ya da yazısını yanındaki arkadaşına devretmiştir. Herkes kendi düşüncesini paylaştıktan sonra, kağıtlarda yazılanlar ve çizilenler okunarak ortak bir değerlendirme yapılmıştır.
Sonraki aşamada, öğrenciler 5 kişilik gruplara ayrılmış ve her gruba bir tırmık objesi gösterilmiştir. Gruplardan SCAMPER tekniği kapsamında çeşitli soruları yanıtlayarak, tırmık objesini farklı bakış açılarıyla değerlendirmeleri istenmiştir. Bu süreçte her grup, verilen sorulara yaratıcı ve yenilikçi cevaplar bulmaya çalışmış ve bu cevapları bir kağıda yazmıştır. Grupların çalışmasını tamamlamasının ardından, her gruptan bir temsilci seçilmiş ve bu temsilciler yazılanları diğer katılımcılara sunmuştur. Böylece, farklı grupların yaklaşımları ve çözümleri üzerinde tartışma ve değerlendirme yapma imkanı bulunmuştur.

SCAMPER Yaratıcılık Atölyesi, öğrencilerin yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmelerine katkı sağlamış ve interaktif bir öğrenme ortamı sunmuştur. Etkinlik sonunda, Arş. Gör. Hatice Zelal BİNGÖL tüm öğrencilere katılımlarından dolayı teşekkür ederek, yaratıcı düşüncenin önemini vurgulamıştır.

cs