Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Çocuk Gelişimi








 'Dijital Dünyada Ebeveynlik' konulu seminer gerçekleştirilmiştir


İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi (Tr) Bölümü Arş. Gör. Hatice Zelal BİNGÖL 24.12.2021 tarihinde Veli Akademisi Projesi kapsamında Gümüşpala İlkokulu ve Anaokulu velilerine yönelik ‘Dijital Dünyada Ebeveynlik’ konulu seminer gerçekleştirmiştir.


Arş. Gör. Hatice Zelal BİNGÖL, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul Veli Akademisi Projesi kapsamında, Gümüşpala İlkokulu ve Anaokulunda Veli Akademisine kayıtlı ebeveynlere yönelik ‘Dijital Dünyada Ebeveynlik’ başlığı altında teknolojinin bilinçli kullanımı hakkında konuşmuştur.

BİNGÖL, sözlerine 'Her insanın, enerjiyi boşaltma, görünür olma ve kendini ifade edebilme, akranlarıyla sosyalleşme ihtiyacı vardır. Bu ihtiyaçların karşılanmadığı durumlarda insanlar teknolojiye yönelebilir.'' diyerek başlamıştır. Çocukların teknoloji kullanımın sınırlandırabilmek için ebeveynlerinin bazı alternatifler sunması gerektiğini dile getirerek sözlerine devam eden BİNGÖL, 'dijital ebeveynlik' kavramının tanımını yapmıştır.

Dijital Ebeveynliğin alt boyutları olan, etik, yenilikçilik, farkında olmak, kontrol, dijital okuryazarlık terimlerine değinen BİNGÖL, teknolojinin zararlı etkilerini azaltmak için çözümün yasaklamak değil bilinçlenmek ve bilinçlendirmek olduğunu söyledi. Konuşmasında teknolojinin yararları ve zararlarından çok bilinçli kullanımına değinen BİNGÖL, sözlerine '‘Teknolojinin içine doğan çocuklar için teknolojiyi yok sayamayız’' diyerek devam etti.

BİNGÖL, dijital okuryazarlık becerisini temel seviyede teknolojiyi ve interneti kullanma becerisi ile bilgi-iletişim bilgisine sahip olmak olarak tanımlamıştır. Dijital araçlar hakkında yeteri kadar bilgi sahibi olmayan bir ebeveyn çocuğunun ne yaptığına dair fikir sahibi olamamak, onu sağlıklı kullanıma yönlendirememek durumlarının olumsuz içeriklerin ebeveyn yerine akran paylaşımına yönlendireceğini belirten BİNGÖL, sözlerine diğer alt boyutları tanımlayarak devam etmiştir.

2bSosyal izolasyonun değil sosyal etkileşimin desteklenmesi, yasaklamanın değil bilinçlendirmenin yararlı olduğu, gerçeköğrenme ortamlarından yararlanılması gerektiği gibi çocukların teknolojiyi kullanımında öneriler veren BİNGÖL, çocukların karşılaşabilecekleri zararlı içeriklere erişimlerine ebeveynler tarafından engel olmanın ve bu engel oluşun sebeplerini mantıklı, çocuğun yaşına uygun izah etmenin ve filtre programları gibi yazılımlar kullanmanın önemine değinmiştir.
 
BİNGÖL, ‘Teknoloji kullanımında çocuğa koyulacak sınır önceden söylenmeli, alternatifler oluşturulmalı ve rol model olunmalı’ diyerek konuşmasına son verdi. Katılım gösteren velilerin sorularıyla etkinlik sona ermiştir.