Etkinliğe Çocuk Gelişimi Türkçe ve İngilizce Bölüm öğrencileri katılım gösterdi. Program, Arş. Gör. Şebnem ÇELİK UÇURAN’ ın öğrencilerden atölyeye dair beklentilerini ve siber zorbalıkla ilgili örnekler paylaşmalarını istemesiyle başladı. Atölye boyunca siber zorbalığın tanımı ve siber zorbalık türleri ile nedenleri, siber zorbalığın bireysel ve toplumsal tehlikeleri, literatürde konuya ilişkin yapılan araştırmalar ve günlük yaşamda siber zorbalığa dair karşılaşılan örnek olaylar üzerine konuşuldu. Ayrıca ergenleri siber zorbalığa iten faktörler ve siber mağdurların yaşadığı psikolojik etkiler tartışıldı.
	
	Etkinlikte, sosyal medyanın doğru ve güvenli kullanımı, dijital ortamda kişisel sınırların korunması ve içeriklere karşı farkındalık geliştirme yolları ele alındı. Bunun yanı sıra etkinlikte, siber zorbalığın ergenler üzerindeki etkileri üzerinde duruldu ve dijital ebeveynliğin önemi, ailelerin bilinçlendirilmesi ve sosyal medya uygulamalarının güvenlik, gizlilik ve etik kuralları hakkında bilgi verildi. Atölyenin sonunda öğrenciler, siber zorbalıkla ilgili farkındalık oluşturmayı amaçlayan afiş çalışmaları hazırladı.
	
	Katılımcıların aktif olarak yer aldığı atölye, öğrencilerde dijital dünyada etik ve güvenli davranış geliştirme bilincini güçlendirmeyi hedefledi.