Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Çocuk Gelişimi








 ‘’Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme’’ sunumu gerçekleşti


Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği tarafından düzenlenen 23-25Nisan 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilen ‘’2020-2021 Okul Öncesi Eğitim Konuşmaları: Çocuğa Bakış ve Güncel Eğilimler" konulu toplantıya İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr M. Meziyet Arı 25.04.2021 tarihinde ‘’Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme’’ başlıklı sunumu ile katılmıştır.


23 Nisan 2021 tarihinde ‘’OMEP Dünya Erken Çocukluk Eğitimi Organizasyonu’ Dünya Başkanı Mercedes Mayol Lassalle ve  Avrupa Başkanı Ingrid Engdahl  katılımı ile gerçekleştirilmiş ve 3 gün devam etmiştir.
 
23 Nisan Milli Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları ile başlayan bu toplantıda Üniversitemizden Prof. Dr. M. Meziyet Arı tarafından ‘’Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme’’ başlıklı bir sunum yapılmıştır.
 
Prof. Dr. M. Meziyet Arı 50 dakikalık sunumunda erken çocukluk döneminde gelişimsel değerlendirmenin önemine, değerlendirmede dikkat edilmesi gereken hususlara, formal ve informal değerlendirme türlerine ve özellikle gelişimsel değerlendirme sonuçlarının çocuk, aile ve toplum açısından yararlarına değindi. Çocukluk döneminde oyun ve çizim faaliyetlerinin değerlendirmedeki önemini vurguladı. Sınıfta öğrenimin değerlendirilmesinde biçimleyici ve özetleyici yaklaşımları anlatarak, ilk geliştiriciler kurulu arasında  bulunduğu Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Programına değinerek, temel hedefimizin müfredat hedeflerinde yetkin, eleştirel yaratıcı düşünen, yenilikçi ve problem çözücü, etkili iletişimci ,işbirliği yapan, sorumlu öğrenci ve vatandaş yetiştirmek olduğunu vurguladı.
 
Etkinlikte 64 konuşmacı, 4 panel, 4 özel oturum ve öğretmenler odası canlı yayını ile 2020-2021 yıllarında erken çocukluk eğitiminde ulusal ve uluslararası alanda dikkat çeken birçok konunun paylaşımı yapıldı. Çocuğa bütüncül bakış ile çocuğun üstün yararı adına yapılan ve yapılması önerilen çalışmalar tartışıldı.