Montessori materyalleri atölyesine Montessori eğitmeni olan aynı zamanda Çocuk Gelişimi (TR) 4.sınıf öğrencisi Ferdane Toprakkaya Çimen konuşmacı olarak, Öğr. Gör. Buse Kerigan'ın atölye sorumlusu olduğu etkinliğe hocalarımız ve bölüm öğrencilerimiz katılım sağladı.
Atölye içerisine; Maria Montessori’nin hayatı ve eğitim süreci hakkında bilgilendirme yapılarak başlandı. Montessori’nin eğitim felsefesinden bahsedilerek kullanılan materyaller hakkında detaylı bilgi aktarıldı. Ferdane Toprakkaya Çimen tarafından getirilen materyallerin kullanım alanları hakkında bilgiler verilerek materyallerin nasıl kullanıldığı açıklandı. Materyallerin gruplara ayrıldığını, bunların; günlük yaşam, duyu, matematik, dil ve kozmik alanlarına göre çocukların ulaşabilecekleri raflarda, soldan sağa, somuttan soyuta, basitten karmaşığa doğru yer aldığından bahsedilerek,
Günlük yaşam becerileri materyallerinin; Montessori eğitimiyle çocuğun ilk kez tanıştığı materyaller olduğu, çocuk için ev ve okul arasında rahat bir geçiş sağlamasını sağladığı için önemine değinerek, çocuğun evde her zaman rastladığı araçlar olduğu aktarıldı.
Duyu eğitimi materyalleri; çocuğun beş duyu organını etkileyerek çalıştıran ve duyu algısının ayrıntı ölçeğini güçlendirip incelten materyaller olduğu söylenerek
Matematik materyalleri; çocuğun matematiği zor olduğu ön yargısıyla değil, bir çeşit oyun, zevkli bir iş olarak öğrenmesini sağlayan, sade ve rahatça anlaşılabilecek materyaller olduğunu aktardı.
Dil bilgisi materyalleri; çocuklara doğal bir süreçte yeni kavramlar ve yeni kelimeler öğreten, sözcük dağarcığını genişletip güçlendiren materyallerdir.
Kozmik eğitim materyalleri; dünyanın kendi mükemmel oluşumunu ve detaylarını çocuklara sunan, gerçeklerle ilişki kurmalarını sağlayarak ilgi uyandıran ve ilham veren materyallerdir.
Materyallerin işlevleri ve kullanım şekilleri hakkında bilgi verildikten sonra katılımcıların materyalleri kullanmaları için Ferdane Toprakkaya Çimen tarafından rehberlik verilmiştir. Etkinliğe katılan tüm hocalarımıza ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.