Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Önerileriniz için   İGÜMER
 Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Çocuk Gelişimi








 Kıbrıs Yakın Doğu Üniversitesi Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi'nde Sözel Bildiri Sunumu


Çocuk Gelişimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nefise Semra ERKAN Kıbrıs Yakın Doğu Üniversitesi'nde, 17.'si düzenlenen Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi'nde sözlü bildiri sunumu gerçekleştirdi.


aa


Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nefise Semra Erkan 4-6 Eylül 2025 tarikinde Kıbrıs Yakın Doğu Üniversitesinde düzenlenen 17. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresine “SINIF ÖĞRETMENLERİNİNOKULA HAZIRLIK BECERİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ: TÜRKİYE VE ABD ÖRNEĞİ” başlıklı sözel bildiri ile katılmıştır.

Çalışma, 63 Türk ve 63 Amerikalı olmak üzere toplam 126 ilkokul birinci sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Demografik Bilgi Formu” ve “İlkokula Hazırlık Becerileri Anketi” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Türk öğretmenlerin çocukların ilkokula geçişlerinde fiziksel gelişim alanında yer alan becerilerden “el- göz koordinasyonu”, Amerikalı öğretmenlerin ise, “yaşına uygun küçük kas becerilerine sahip olmayı”, Sosyal-duygusal gelişim alanında;  hem Türk hem de Amerikalı öğretmenlerin, “öğretmenin yönergelerini takip etmeyi”, öğrenmeye yönelik yaklaşımlar alanında; hem Türk hem de Amerikalı öğretmenlerin “öğrenmeye istekli olma becerisini” en gerekli beceriler olarak buldukları belirlenmiştir.

Dil gelişimi alanında; Türk öğretmenler “duygu ve düşüncelerini düzgün ifade etmeyi”, Amerikalı öğretmenler ise “fonolojik farkındalığı” en gerekli bulmuşlardır. Bilişsel gelişim alanında Türk öğretmenler “kavram bilgisine sahip olmayı”, Amerikalı öğretmenler ise “temel matematik becerilerine sahip olmayı” en gerekli bulduklarını ifade etmişlerdir. Özbakım becerileri alanında ise hem Türk hem de Amerikalı öğretmenler “tuvalet ihtiyacını ve temizliğini kendi kendine yapabilme” becerisini en gerekli bulduklarını belirtmişlerdir.

Prof. Dr. Nefise Semra ERKAN hocamıza katkıları ve çalışmaları için teşekkür ederiz.