Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Çocuk Gelişimi








 Gelecekteki Mesleğimi Mezun Öğrencilerden Dinliyorum


İgüRehberliğin 07.01.2021 tarihinde instagram canlı yayını olarak düzenlediği moderatörlüğünü Pelin Pehlivan’ın yaptığı ‘’Gelecekteki Mesleğimi Mezun Öğrencilerden Dinliyorum’’ etkinliğine mezun öğrencilerimizden Kübra Yılmaz katılım göstermiştir.


Kübra Yılmaz, İstanbul Gelişim Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü 2018 mezunu olduğunu, öğrenciliğinde 2 yıl öğrenci temsilciği, akran mentörlüğünü yaptığını,  şu an bir rehabilitasyon merkezinde çalıştığını ve yüksek lisansının tez aşamasında olduğunu belirtmiştir.
 
Çocuk gelişimi nasıl bir bölüm, kimler bu bölümü okumalı, mezun olduktan sonra iş imkanlarının neler olduğu ve istihdam koşulları hakkında İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Rehberlik Uzmanı Pelin Pehlivan’ın sohbeti eşliğinde cevaplar vermiştir.
 
Yılmaz, 3. ve 4. Sınıftaki alan çalışması dersleri ve yaz stajı hakkındaki deneyimlerini paylaşmış teorik eğitimlerin yanında Çocuk Gelişimi Bölümüne ait atölyeler hakkında tecrübelerini, lisans eğitimi sırasında yaptıkları uygulamalardan bahsetmiştir.
 
 
Akreditasyon sürecinde de öğrenci temsilcisi rolüyle çalışmalarda aktif olan Yılmaz, akreditasyon sürecinde AHPGS tarafından gelen ekibin hem evrak incelemelerinin, hem her bölümden öğrencilerle birebir görüşmelerinin olduğunu, aynı zamanda mutlaka mekânsal gözlemlerin yapıldığını, evraklardaki bilgilerin tutarlılıklarına çok dikkat edildiğini aktarmıştır. O süreçte aktif çalışmaktan ve tek seferde sorunsuz bir şekilde akreditasyon alınmasının mutluluğundan bahsetmiştir.
 
Öğrenci Konseyi SKS sorumlusu görevini de yapan Yılmaz, Öğrenci Kulüplerinin aktif olduğunu öğrenci arkadaşlarının derslerinin yanında mutlaka bu tür sosyal aktivitelere de katılmalarını önermiştir.
 
Ayrıca Sürekli Eğitim Merkezinde  (İGÜSEM) öğrencilerin talepleri doğrultusunda eğitimler düzenlendiğini bunlardan ya da talep edecekleri yeni eğitimler için Sürekli Eğitim Merkezi ile iletişime geçmelerini önermiştir.