Araştırma, doğaya bağlılığı ifade eden biyofili, doğadan ilham alma anlamına gelen biyomimikri yaklaşımlarının eğitim programlarına entegrasyonunun önemine odaklanıyor. BİNGÖL, okul öncesi dönemin çocukların doğaya bağlılıklarını artırmak, çevreye duyarlı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlamak ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek için kritik bir dönem olduğunu vurguladı. Bildiride, biyofili yaklaşımının, çocukların doğayla güçlü bir bağ kurmasını sağladığını, doğayı keşfetme motivasyonlarını artırdığını ve çevresel farkındalıklarını güçlendirdiğini belirtti. Ayrıca, doğadan ilham alan biyomimikri yaklaşımının ise yaratıcı ve sürdürülebilir çözümler geliştirme konusunda bir temel oluşturduğunu ifade etti.
BİNGÖL, Biyofili ve biyomimikri yaklaşımlarının eğitim programlarına entegrasyonunun sadece çocukların bireysel gelişimine değil, aynı zamanda çevresel farkındalık konusunda topluma da önemli katkılar sunabileceğini belirtti. BİNGÖL, Mustafa Kemal Atatürk’ün “Çevreyi korumak aklın gereğidir. Ağaç, çiçek ve yeşillik uygarlık demektir. “ sözleriyle konuşmasını sonlandırdı.