Atölye, Çocuk Gelişimi Bölümü bölüm başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nurten Elkin’in açılış konuşmasıyla başladı. Atölyeyi yürüten Arş. Gör. Kevser Tuğba Çınar Karasu, etkinlik sürecinde ergenlik dönemi ve aile çocuk ilişkilerine dair bilgiler paylaştı ve interaktif bir uygulama gerçekleştirdi. Atölyeye bölüm akademik personellerinden Arş. Gör. Hatice Zelal BİNGÖL ve Arş. Gör. Aişe Büşra CİĞER de katılım gösterdi.
Ergenlik Döneminin Tanımı ve Değerlerin Önemi
Çınar Karasu, atölye çalışmasının ilk bölümünde ergenlik dönemini ve bu dönemde bireylerde ortaya çıkan fiziksel, duygusal ve sosyal değişimleri anlattı. Ardından kimlik arayışında olan ergenlerin değerlerinin hayatlarındaki yerinden ve öneminden bahsetti. Katılımcıların kendi değerlerini fark etmelerini ve bu değerlerin hayatlarındaki yansımalarını anlamaları için bir uygulama gerçekleştirdi.
Katılımcıların Değerleri ile Kendilerini Keşfettikleri Uygulama
Etkinliğin uygulama kısmında, Çınar Karasu her katılımcıya içinde farklı değerlerin yazılı olduğu birer kağıt dağıttı. Katılımcılardan, kendilerini tanımladıklarını düşünerek bu değerlerden beş tanesini seçmelerini istedi. Daha sonra, her bir katılımcıya bu değerlerin kendileri için ne ifade ettiğini açıklamaları için söz hakkı verdi.
Ardından Çınar Karasu, katılımcılara seçilen beş değerden hangileriyle anılmak istediklerini sordu ve bu seçimin nedenlerini açıklamalarını istedi. Daha sonra kendileri için önemli olan bu değerler üzerine bir hafta içinde ne gibi uygulamalar yaptıklarını düşünmelerini ve örnek vermelerini istedi.
Etkinlik, katılımcıların soruları ve Çınar Karasu’nun yanıtlarıyla son buldu. Katılımcılar, uygulamanın kendilerine farkındalık kazandırdığını ve değerleriyle ilgili düşünme fırsatı bulduklarını belirtti. Çocuk Gelişimi Bölümü akademisyenleri de etkinliğin, öğrencilerin mesleki ve kişisel gelişimlerine katkı sağladığını ifade ederek, bu tür etkinliklerin sürekliliğini destekleyeceklerini belirttiler.