Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Ergoterapi








 Yabancı dil travma olmamalı; dinleme ve yazma becerisine odaklanılmalı


Yabancı dil öğreniminin sadece okuyup anlayan ama üretmeyen bir yaklaşımla travma haline getirilmemesi gerektiğini dile getiren Dr. Öğr. Üyesi Şahin Gök, “Yabancı dili öğrenirken daha çok dinleme ve yazma becerilerine odaklanılmalı. Öğrenimi ve konuşmayı engelleyen en önemli sorunlardan biri de hata yapma kaygısıdır” dedi.


   Yabancı dil öğreniminin sadece okuyup anlayan ama üretmeyen bir yaklaşımla travma haline getirilmemesi gerektiğini dile getiren Dr. Öğr. Üyesi Şahin Gök, “Yabancı dili öğrenirken daha çok dinleme ve yazma becerilerine odaklanılmalı. Öğrenimi ve konuşmayı engelleyen en önemli sorunlardan biri de hata yapma kaygısıdır” dedi.
   Her geçen gün büyüyen ve dışa açılan, hatta birçok alanda özellikle yükseköğretimde cazibe merkezi olan Türkiye’nin yabancı dil öğrenme ihtiyacı olduğuna dikkat çeken İstanbul Gelişim Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Şahin Gök, yabancı dil sınavlarının dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini ölçecek bir şekilde tasarlanması gerektiğini dile getirdi.  Gök, “Dil çoğunlukla sesli veya yazılı iletişim aracıdır. Dili sadece okuyup anlayan ama üretmeyen bir yaklaşımla yabancı dil öğrenimini travma haline getirdik” ifadelerini kullandı.

Haberin devamı için tıklayınız.