AHPGS(Accreditation Agency in Health and Social Sciences)
18 Ekim 2022 Salı
Neyi satın alacağınıza siz değil, beyniniz karar veriyor
Tüketicilerin bir şeyi satın almadan önceki karar verme sürecinde beyin dalgalarının ölçülmesiyle hangi ürünü alıp almayacağını tespit eden “nöropazarlama” alanı, birçok markanın pazarlama stratejisi oluşturmasında büyük rol oynuyor. Herhangi bir ürün ya da reklamla ilgili ne düşünüldüğü sorusuna verilen cevaplar yanıltıcı olabiliyor fakat beyin görüntüleme teknikleri kullanılarak yapılan ölçümler; reklama, ürüne, ambalaja nasıl yaklaşıldığını tespit edebiliyor. Yani, kişilerin neyi satın alacağına beyin karar veriyor.
Tüketicilerin bir şeyi satın almadan önceki karar verme sürecinde beyin dalgalarının ölçülmesiyle hangi ürünü alıp almayacağını tespit eden “nöropazarlama” alanı, birçok markanın pazarlama stratejisi oluşturmasında büyük rol oynuyor. Herhangi bir ürün ya da reklamla ilgili ne düşünüldüğü sorusuna verilen cevaplar yanıltıcı olabiliyor fakat beyin görüntüleme teknikleri kullanılarak yapılan ölçümler; reklama, ürüne, ambalaja nasıl yaklaşıldığını tespit edebiliyor. Yani, kişilerin neyi satın alacağına beyin karar veriyor.