Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Dil ve Konuşma Terapisi








 "Dil ve Konuşma Terapisi ve Odyoloji Bölümü Meslek Tanıtımı” Semineri Zoom Üzerinden Gerçekleştirildi


"Akademik Başarıyı Artırma (ABA)" Projesi kapsamında Sivas Şarkışla Anadolu Lisesi öğrencileri ile Zoom aracılığıyla bir araya gelen İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi (SBF) Araştırma Görevlisi Rumeysa Nur Akbaş meslek tanıtımı seminerinde faydalı bilgiler aktardı.


Arş. Gör Rumeysa Nur Akbaş sözlerine şu şekilde başladı: “Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü ülkemizde az sayıda üniversitede bulunmaktadır. Ülkemizde ilk Dil ve Konuşma Terapistleri 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında mezun olmuşlardır. Bu nedenle özel ve kamu kurumlarında dil ve konuşma terapisti olarak çalışmak için geniş olanaklar mevcuttur. Üniversitemizde ise 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında ilk dönem Dil ve Konuşma Terapisi lisans öğrencileri eğitimlerine başlamışlardır. Üniversitemizde 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında ilk dönem Odyoloji lisans öğrencileri eğitimlerine başlarken, ilk dönem Odyoloji Tezli yüksek lisans öğrencileri ise 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında başlamışladır. 2018 yılında uluslararası akreditasyon kurumu The Accreditation Agency in Health and Social Sciences (AHPGS) tarafından akredite edilmiştir.”

Dil ve Konuşma Terapisi mesleğinin dil, konuşma, iletişim, ses ve yutma bozukluklarının önlenmesi, bu bozuklukların belirlenmesi ve rehabilitasyonu için çalışmalar yapan bir alan olduğunu belirten Akbaş: “Dil ve Konuşma Terapistleri 7’den 70’e her yaş grubuyla çalışır. Bu kişilerin dil, konuşma ve iletişim bozukluklarına yönelik olarak terapilerini planlar. Odyoloji mesleği ise işitme ve denge bozukluklarının tanılanması ve rehabilitasyonunun sağlanması, tanısı konulan bu bozuklukların önlenmesi ile ilgilenen bir disiplindir.” ifadesinde bulundu.

Mezunların hem sağlık hem de eğitim kurumlarında istihdam olanaklarına sahip olduğu üzerine vurgu yaparak şu açıklamada bulundu: “Mezunlarımız, Üniversitelerin Tıp Fakültesi Hastanelerinde, Devlet Hastanelerinde, Özel Hastanelerde, Sağlık Ocaklarında, Yaşlı Bakımevlerinde, Rehabilitasyon Merkezlerinde, Resmi veya Özel Eğitim Merkezlerinde, Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik Danışma Hizmetleri Merkezlerinde çalışabilirken, bizler gibi üniversitelerde akademisyen olabilir veya kendi merkezlerini de açabilmektedirler.”

Arş. Gör Rumeysa Nur Akbaş sözlerine şöyle devam etti:

“Öğrencilerimize mesleki bilgi ve beceriyi kazandırmaya yönelik sistematik bir mesleki eğitim verilmektedir. İlk yıl temel ve mesleki giriş dersleri bulunmaktadır. Bunlar anatomi, fizyoloji gibi sağlık bilimleri içerisinde ortak verilen derslerdir. Burada öğrencilerimize mesleki bir temel oluşturulması hedeflenmektedir. 2. ve 3. yıllarda dil, konuşma, ses, yutma, işitme ve denge bozukluklarının özellikleri, tanılama yöntemleri ve her biri farklı bozukluklara ve hastalıklara yönelik özelleşmiş terapi/tedavi yöntemleri üzerine eğitim verilmektedir. 4. yılda ise öğrencilere, üç yıl boyunca öğrendikleri bilgileri uygulama fırsatı buldukları bir klinik uygulama eğitimi verilecektir.”

Son olarak Sağlık Bilimleri Fakültesi’nin Çift Anadal-Yandal, Erasmus+, yabancı dil eğitimi ve burs olanaklarından söz eden Arş. Gör. Rumeysa Nur Akbaş, öğrenciler ile soru-cevap yaptıktan sonra konuşmasını sonlandırdı.

Seminerin moderatörlüğünü gerçekleştiren Sivas Şarkışla Anadolu Lisesi Rehberlik Öğretmeni Yağmur Özkan, Arş. Gör. Rumeysa Nur Akbaş’a meslek tanıtımı semineri için teşekkürlerini sundu.