Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Odyoloji








 2021-2022 Bahar Yarıyılı Odyoloji Seminerlerinde 3. Hafta


Odyoloji Bölümü araştırma görevlilerinin Odyoloji bölümüne yönelik sunumlarıyla gerçekleştirilen seminer sunumları bahar dönemi sonuna kadar devam edecektir.


Seminer sunumları bu hafta Arş. Gör. Azize Köseoğlu’nun “Dış Kulak Anomalileri” konulu sunumuyla gerçekleştirildi. Köseoğlu, sözlerine anomali tanımı ve anomaliye neden olan faktörleri sıralayarak başladı.
 
Ardından dış kulak embriyolojisinden söz eden ve normal aurikulanın bölümlerini görsellerle birlikte sunan Köseoğlu, “Dış kulak, orta kulak ve iç kulak birbirinden bağımsız olarak geliştiklerinden;  dış, orta ve iç kulaktan herhangi birinde diğerlerini etkilemeyen bir malformasyon bulunabilir.” dedi. 
 
Microtia, Macrotia, Preauriküler Sinüs, Preauriküler Tag, Dış Kulak Yarıkları, Dış Kulak Yolu Atrezisi, Kriptotia, Kepçe Kulak, Polyotia, Darwin Tümseği, Stahl Kulağı gibi anomalileri anlatan Köseoğlu, sunumunu görsellerle destekledi.
 
“Dış kulak anomalilerinin görülme sıklığı 10-20.000 canlıda 1 olup erkeklerde kadınlardan daha sık görülür. Genellikle unilateraldir ve sağ kulakta daha sık görülür. Dış kulak anomalilerinin sınıflandırmasında otoloji literatüründe Altmann, Schuknect, De La Cruz, Chiossone; plastik/ rekonstrüktif literatüründe Marx, Weerda, Tanzer, Fukuda, Firmine, Aguilar, Jahrsdoerfer sınıflandırmaları mevcuttur. Dış kulak yolunu etkileyen malformasyonlarda 45-60 dB iletim tipi işitme kaybı görülebilmektedir. Bilateral işitme kaybı, dil gelişimini olumsuz etkiler. Bu nedenle mümkün olan en erken dönemde işitme rehabilitasyonu yapılmalı ve konuşma gelişmesindeki gecikme engellenmelidir.”
 
Son olarak anomalilerin değerlendirmesinden bahseden Köseoğlu, anamnez, fiziksel muayene-otoskopik bakı, davranışsal testler, elektrofizyolojik ve akustik immitansmetri testleri, radyolojik tetkikler, tedavi (medikal, cerrahi, rehabilitasyon (işitme cihazları) ve takip muayenelerinin öneminden bahsetti.
 
Seminere Odyoloji Bölümü öğretim elemanları ve öğrencileri katıldı, sunum sonunda konuya ilişkin sundukları katkılar ve sunuma yönelik teşekkürler ile verimli geçen seminer sona erdi.