Sağlık Bilimleri Fakültesi - sbf@gelisim.edu.tr

Çocuk Gelişimi








 “Yaratıcı Drama Atölyesi” gerçekleşti


İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Sağlıkta Farkındalık Kulübü tarafından düzenlenen“ Yaratıcı Drama Atölyesi” Çocuk Gelişimi Türkçe ve İngilizce bölüm öğrencilerinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir.


Yaratıcı Drama Atölyesine; üniversitenin eğitim destek koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Filiz Arzu YALIN, Öğr. Gör. Buse KERİGAN, Öğr. Gör. Mert AKYOL, Arş. Gör. Kevser Tuğba ÇINAR, Arş. Gör. Hatice Zelal BİNGÖL ve uluslararası öğrenciler katılım sağlamıştır.

Yaratıcı Drama Atölyesi sırasında uygulayıcı eğitmen olan Öğr. Gör. Buse KERİGAN tarafından yaratıcı dramanın tarihi-özellikleri, çocukların gelişim alanları üzerine etkileri, yaratıcı dramanın hangi alanlarda kullanıldığı ve yaratıcı dramanın uygulama basamaklarından bahsedilmiştir.

Yaratıcı drama atölyesine grubun birbirleriyle interaktif şekilde iletişim kurabilmesi için tanışma oyunları oynanarak başlanılmıştır. Tanışma oyunlarında ilk olarak top kullanılarak öğrencilerin hem isimlerini hatırlamaları sağlanmış sonrasında ise tuvalet rulosu tekniği ile kişisel özellikleri hakkında bilgilendirici faaliyetlerde bulunulmuştur. Tanışma oyunları tamamlandıktan sonra posh-it oyunu oynanarak drama lideri tarafından belirlenen süre kapsamında herkesin birbiriyle konuşması sağlanarak 5 soruluk soru-cevap etkinliği sonunda en çok isim toplayan kişi oyunun galibi seçilmiştir. 3 oyun tamamlandıktan sonra katılımcıların süreci değerlendirmeleri ve enerjilerini yönetmeleri adına dinlendirici bir oyun olan empati oyunu oynanmıştır. Empati oyunu için atölye öncesinde drama lideri tarafından empati sepeti hazırlanarak içerisine farklı materyaller konulmuştur. (Diş fırçası, top, çorap, yara bandı, muz, elma, şırınga, ketçap, tu vb.). Katılımcılara oyun hakkında bilgi verilmeden önce sepetten istedikleri nesneleri seçmeleri için yönlendirilme yapılmıştır. Katılımcılar nesneleri aldıktan sonra çektikleri nesneye karşı empati yapmalarını “………sen olsaydın ne hissederdin?” şeklinde açıklama yapmaları istenerek her katılımcının söz alması sağlanmıştır.

Yaratıcı drama atölyesinin son oyununda ise drama lideri tarafından üzerinde soruların yazıldığı bazı kağıtlar katılımcılara dağıtılmıştır. Katılımcıların grup içerisinde dolaşarak ve birbirlerine sorarak bu soruların cevaplarını bulmaları istenmiştir. (Örnek sorular; dövmesi olan?, piyano çalabilen?, imambayıldı yapabilen? Vb.) Oyunlarla birlikte yaratıcı drama atölyesi keyifli şekilde tamamlanmıştır.


Çocuk Gelişimi (Tr)